Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.10.2007 17:52 - " КАК ДА ПОБЕЖДАВАМЕ КОНКУРЕНЦИЯТА " - 7
Автор: dancoo Категория: Бизнес   
Прочетен: 3452 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 02.10.2007 17:55


ВИЕ  може би искате, но дали го иска вътрешното ви АЗ?

Тук е проблемът . Въпреки страстното ви желание да победите , онзи стар навик да мислите "отрицателно" може да ви попречи .

Един приятел - мениджър на голяма група пласьори приложи специално упражнение за ликвидиране на това вътрешно Аз. Лошото чувство той наричаше "Ей тоя не мога да го хвана". То се явява при много пласьори и продавачи, когато са опитвали да продадат на някого нещо, но винаги са получавали в отговор твърдо "НЕ".

Случаят, който имам предвид, е следния :

      Приятелят ми  събрал на съвещание всичките си петдесет продавачи -  пласьори и ги накарал да вземат търговските си бележници. След като се настанили около голямата заседателна маса, той ги изчакал и дал следното нареждане: "Изберете от списъците си ШЕСТТЕ най-трудни клиенти; хората, които вече четвърти път ви казват "не", но които са важни като клиенти и искате да ги  СПЕЧЕЛИМ  !"

След като направили това, продавачите трябвало да разменят помежду си имената и данните на съответните клиенти. Като свър­шили и тази работа, той  им викнал :

"Сега! Давам ви два часа да изчезнете оттук и да получите твърда поръчка и от всичките шест клиенти, чиито картони държи­те в ръцете си   Вън!"

Пласьорите останали като гръмнати!

"Шефът се е побъркал",  ко­ментирали  всички  на изхода.

Не след два, но след три часа всички били отново около ма­сата. Направили преглед на извършеното и за всеобщо учудване били сключени сделки със 160 от възможните 300 трудни клиенти . Успехът бил изчислен на малко повече от 50 % — нормално за то­зи вид бизнес. А това били  НАЙ-ТРУДНИТЕ  клиенти!

При направения анализ изпъкнали три важни момента:

 

1. Пласьорите нямали вече предварителен комплекс към
клиентите, защото им били непознати.

2.       Имали необходимия ентусиазъм да свършат работата ,
защото я приели като предизвикателство от Шефа си ,
към когото изпитвали професионален респект .      

3. Когато се обаждали по телефона , те споменавали  
предишните продавачи  като трети лица:

"Вашето име ми бе дадено от един мой колега — Андрей Върбанов - който твърди , че можем да стигнем до сделка, която ще Ви спести пари и ще ви донесе голяма печалба -  поне така ми каза . Да намина в сряда , ако ми отделите няколко минути?"

     "Сделката" била измислена от тях , но главната задача била да се осигури посещение. Освен това имали и време да обмислят как­во ще говорят на срещата. Те открили още, че името на техния ко­лега звучи по същия начин за клиента, като името на всеки друг клиент.

При нужда тази група използвала трика с картоните от време на време. Така че — толкова за негативните инстинкти.

За да станеш СЪЗИДАТЕЛ, не се вслушвай във вътрешното си АЗ.

Бъди готов да променяш обстоятелствата !


Тагове:   как,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dancoo
Категория: Бизнес
Прочетен: 123627
Постинги: 27
Коментари: 25
Гласове: 127
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930