Прочетен: 3453 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 02.10.2007 17:55
ВИЕ може би искате, но дали го иска вътрешното ви АЗ?
Тук е проблемът . Въпреки страстното ви желание да победите , онзи стар навик да мислите "отрицателно" може да ви попречи .
Един приятел - мениджър на голяма група пласьори приложи специално упражнение за ликвидиране на това вътрешно Аз. Лошото чувство той наричаше "Ей тоя не мога да го хвана". То се явява при много пласьори и продавачи, когато са опитвали да продадат на някого нещо, но винаги са получавали в отговор твърдо "НЕ".
Случаят, който имам предвид, е следния :
Приятелят ми събрал на съвещание всичките си петдесет продавачи - пласьори и ги накарал да вземат търговските си бележници. След като се настанили около голямата заседателна маса, той ги изчакал и дал следното нареждане: "Изберете от списъците си ШЕСТТЕ най-трудни клиенти; хората, които вече четвърти път ви казват "не", но които са важни като клиенти и искате да ги СПЕЧЕЛИМ !"
След като направили това, продавачите трябвало да разменят помежду си имената и данните на съответните клиенти. Като свършили и тази работа, той им викнал :
"Сега! Давам ви два часа да изчезнете оттук и да получите твърда поръчка и от всичките шест клиенти, чиито картони държите в ръцете си Вън!"
Пласьорите останали като гръмнати!
"Шефът се е побъркал", коментирали всички на изхода.
Не след два, но след три часа всички били отново около масата. Направили преглед на извършеното и за всеобщо учудване били сключени сделки със 160 от възможните 300 трудни клиенти . Успехът бил изчислен на малко повече от 50 % — нормално за този вид бизнес. А това били НАЙ-ТРУДНИТЕ клиенти!
При направения анализ изпъкнали три важни момента:
1. Пласьорите нямали вече предварителен комплекс към
клиентите, защото им били непознати.
2. Имали необходимия ентусиазъм да свършат работата ,
защото я приели като предизвикателство от Шефа си ,
към когото изпитвали професионален респект .
3. Когато се обаждали по телефона , те споменавали
предишните продавачи като трети лица:
"Вашето име ми бе дадено от един мой колега — Андрей Върбанов - който твърди , че можем да стигнем до сделка, която ще Ви спести пари и ще ви донесе голяма печалба - поне така ми каза . Да намина в сряда , ако ми отделите няколко минути?"
"Сделката" била измислена от тях , но главната задача била да се осигури посещение. Освен това имали и време да обмислят какво ще говорят на срещата. Те открили още, че името на техния колега звучи по същия начин за клиента, като името на всеки друг клиент.
При нужда тази група използвала трика с картоните от време на време. Така че — толкова за негативните инстинкти.
За да станеш СЪЗИДАТЕЛ, не се вслушвай във вътрешното си АЗ.
Бъди готов да променяш обстоятелствата !2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69