Прочетен: 1189 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 29.10.2008 11:06
КАК ДА ОТКРИВАМЕ НОВИ КЛИЕНТИ Бизнес винаги има, независимо от рецесията . Само трябва да го открием. Първи !!! Не е толкова , колкото имаше навремето, но има ! Сега наистина по-трудно се намира пролука, а и породените от това негативни чувства на дилъри и продавачи представят условията непреодолимо сложни. Те не искат да търсят. На тях не им харесва тази дейност.
Истината е, че повечето продавачи и посредници търсят клиентите си, когато е ТОПЛО И СЛЪНЧЕВО. На тях не им се занимава с тази работа, когато е ТЪМНО И СТУДЕНО .
При такива настроения на "предния фронт" нищо чудно, че много предприятия и фирми фалират.
А търсенето на нови клиенти е толкова лесно! Ако имате нюх, естествено. Цялата магия се определя от следното — дали изпитвате удоволствие от играта тип "Шерлок Холмс" — това е всичко!
Добрите детективи имат успехи, защото са любопитни и наблюдателни; имат си Методи и най-вече — ЦЕЛ !!!
Добрите ПРОДАВАЧИ намират новите клиенти, защото са любопитни, наблюдателни; имат си метод и цел, която искат даже да надминат! Задачата е да се спечелят повече сделки за сметка на конкуренцията.
Методът е възможно най-прост. Трябва да се установят няколко неща и те са следните:
Къде да отидеш?
С кого да се срещнеш?
Какво да направиш и какво да кажеш?
От познанията, които продавачите натрупват , ползата е голяма зашото те развиват инстинкт , който мигновено дава решенията на горните задачи преди още да са започнали работа по тях. Те предварително знаят кои хора и в кой бизнес е най-вероятно да проявят интерес. Много преди новаците, ТЕ знаят откъде се тръгва, как се тръгва и къде трябва да се стигне. Най-важната информация, с която разполагат обаче е в намиране на причината за ПЪРВОТО обаждане или посещение.
Ето това е всичко, свързано с предварителните проучвания . Работата не се състои само в намирането на потенциалния купувач и откриване името на най-важния — онзи, който ще вземе решението. Въпросът е да се открие ПОВОД за обаждането, за предложението. Този повод трябва да е онази информация, която ще ви подскаже, че той има нужда от продукта или услугата, която сте готови да му предложите. Когато откриете "ТОВА ", "заподозреният" се превръща в клиент и вече знаете какво да кажете по телефона. А знаете ли какво се казва, когато се видите за първи път лице в лице ? И в ДВАТА СЛУЧАЯ едно и също ! Вие сте предложили само ВЪЗМОЖНОСТТА вашият "заподозрян" да има нужда от услугите ви . И то в една специфична област. А тази възможност трябва да изглежда достатъчно вероятна, че вашият клиент да си помисли: "Защо не му дам на този десет минути и да видя какво толкова има да каже?!"
Това трябва да е Вашата ЦЕЛ — ни повече, ни по-малко!
Първото обаждане би звучало примерно така :
- Много искам да съм ви полезен , като малко ми помогнете . Аз продавам козметика и се надявам да продам известно количество и на Вашата фирма , но ми липсва информация , като : С какъв тип козметика търгувате и от каква се нуждаете , с кого трябва да разговарям за да предложа изключително изгодна оферта .
Ако искате да откриете НОВИ КЛИЕНТИ , преди конкурeнцията Ви , просто трябва да сте по-добър „детектив”-продавач .
В ПАЗАРА НА КУПУВАЧИТЕ , СЕ ТЪРСИ БИЗНЕС , КОЙТО СЕ РАЗВИВА , РАЗШИРЯВА И ПРИВЛИЧА ХОРАТА .
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. stela50
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69